7 טיפים שלכל מתולתלת כדי להכיר

7 טיפים שלכל מתולתלת כדי להכיר.
טיפים
ידע מומלץ לכל מתולתלת – זהי את סוגי התלתלים השונים מתוך המדריך שלנו לסוגי שיער מתולתל, ולמדי כיצד לטפל בהם

שיער מתולתל דורש תספורת המתאימה לסוג השיער ולמבנה הפנים תוך כדי התחשבות בהתנהלות היומיומית של המתולתלת.
בנוסף, לכל סוג תלתלים מוצרים המתאימים להם.
מוצר שיתאים לאחת לא בהכרח יתאים לאחרת, ובעזרת ניסוי וטעיה כל מתולתלת מגלה דרכים מגוונות להציג את שיערה המתולתל בשלל מראות שונים. ישנם סוגי תלתלים שונים, ננסה להציג את העיקריים שבהם:


שיער מתולתל-גלי: 

שיער שגדל בצורה גלית, כאשר גודל הגל שונה בין מתולתלת למתולתלת והשוני נובע מעובי השיערה, גנים, התנהלות עם השיער, תזונה, מצב נפשי, גיל, הלחות באזור המגורים ואורך השיער. ככל שהשיער דק יותר כך הוא יותר פרוע ופריזי וככל שהוא עבה יותר כך הוא יותר מוגדר. ניתן לעצב אותו בצורות שונות בעזרת חומרי עיצוב שיער – מוצרים מסויימים יפתחו את התלתל ויגרמו לו להיות יותר גלי (יתקרב לצורת S), ומוצרים אחרים יגרמו לו להיות יותר מתולתל (יתקרב לצורת סליל), וגם הלחות תשפיע על מידת התלתול של השיער.


שיער מתולתל סלילי
:

שיער שגדל בצורת ביסלי, המזכירה קפיץ. לשיער זה יכול לנוע בין שיער מתולתל גמיש לעיצוב, לשיער צפוף מאוד וקשה יותר לעיצוב. קוטר הסליל משתנה מאחת לאחת וכך גם צפיפותו – יכולה להיות מישהי עם סליל רחב וצפוף, ואחרת עם סליל רחב ומרווח (בדומה לקפיץ סגור או מתוח). בשיער אפריקאי, ניתן לראות סלילים קטנים מאוד וצפופים, ועל כן פחות גמישים, היוצרים את צורת ה"אפרו" המוכרת.


שיער מתולתל (S) שאינו סלילי או גלי
:

סוג שיער שגדל בצורה המזכירה זיג-זג מעוגל, או שיער שצומח ללא צורה מוגדרת. שיער זה קשה יותר לסידור, ולרוב לאחר שפורעים אותו (בחפיפה או במגע יתר עם השיער) לוקח לו מספר ימים להסתדר שוב בקבוצות. בשיער כזה מומלץ להמעיט במגע ולהימנע ככל האפשר מאיסוף השיער ומתיחתו.

כל סוג שיער דורש טיפול שונה. חלק מסוגי השיער ידרשו, למשל, תספורת על שיער רטוב וחלק תספורת על שיער יבש. סוג שיער מסויים ידרוש חומרי עיצוב מרככים, בעוד שאחרים חומרי עיצוב מקשים. כל תספורת וכל מוצר ייתנו מראה אחר. אנו שואפים להתאים לכן את התספורת הנכונה ביותר, ואת החומרים המתאימים ביותר על מנת שתגיעו למראה אותו אתן רוצות בשיער. אנו משלבים תספורות על שיער יבש ורטוב, שימוש במספריים או בתער, ומחזיקים במספרה טסטרים של מוצרים רבים על מנת ללמד אתכן איך השיער שלכן נראה בדרכים שונות, ואיך להוציא ממנו את המיטב.

לפנייך 7 טיפים שיכולים לעזור לך להשתלט על המראה בו את מעוניינת:

1. השתמשי במרכך או מסיכה לעתים קרובות: מרכך עוזר לשמור על לחות התלתלים שלך. מרככים ומסיכות יכולים להיות מועילים במיוחד לתלתלים היבשים ביותר. למרוח לאחר החפיפה ועל אורכי השיער שלך לאורך השבוע לתוספת לחות, כלומר ניתן לעיתים לוותר על השמפו.
2. שמרי על לחות השיער שלך: שיער מתולתל צריך הרבה לחות כדי להישאר לח. הוספי טיפול סרום להחדרת לחות קבועה לשגרת טיפוח השיער שלך כדי להפחית שבירה.
3. בעת עיצוב, מרחי מוצרים על שיער רטוב: עדיף למרוח מוצרים כמו עיצוב קרמים על שיער רטוב. זה יעזור לתלתלים שלך לנעול ולספוח את הלחות בזמן העיצוב.
4. כיווץ את התלתלים שלך: כיווץ היא דרך מצוינת ליצור הגדרה ונפח. כשתסיימו לעצב, כופפו בעדינות את התלתלים באמצעות הידיים כדי להבטיח שהמוצר יתפזר באופן שווה.
5. השתמשו במסרק רחב שיניים או באצבעות: הימנעי משימוש במברשת על התלתלים. במקום זאת, השתמש במסרק רחב שיניים כדי לחבר את התלתלים שלך מהשורש ועד לקצוות. זה יעזור לך להימנע מקורזל ושבירה.
6. לאיסוף השתמשי בשיטת האננס: זוהי דרך מצוינת לשמור על התלתלים שלך בלילה. אספי את התלתלים שלכם בלחמניית אננס גבוהה על ראשך והשתמשי בקראנצ'י כדי לאבטח אותם. זה יעזור לשמור על התלתלים שלך שלמים ולא פרועים בזמן שאת ישנה.
7. נסי דיפיוזר: ייבוש התלתלים שלך עם מפזר חום יכול לעזור להפחית קרזול. מקם את פיית המפזר קרוב לשורשי התלתלים שלך והפכי את ראשך מטה. זה יעזור ליצור נפח ולהפחית קרזול.
ביצוע השלבים הבאים יעזור לך לשמור על התלתלים שלך יפים.
עם קצת מאמץ, את יכולה להיות בטוחה שהתלתלים שלך יישארו מוזנים ובריאים.

כתיבת תגובה

סגירת נגישות