צובעת שיער בבית? הנה הטיפים שלנו

צובעת שיער בבית? הנה הטיפים שלנו

צובעת שיער בבית? הנה הטיפים שלנו – באופן כללי כמעצבי שיער אנו בעד צביעת השיער במספרה, אבל אם בחרת לקנות צבע לבד אנו כאן כדי לעזור לך לבחור צבע לצביעה ביתית איכותית.

אם הגעת לכאן, כנראה שהחלטת לצבוע את השיער בבית. צביעת שיער ביתית היא "סיכון" עבור מי שצובעת את השיער באופן קבוע במספרה – באופן כללי כמעצבי שיער אנו לא תומכים בצביעת שיער ביתית, והסיבות לכך מפורטות במאמר קודם. אבל אם בחרת לקנות צבע לבד, אנו כאן כדי לעזור לך לבחור צבע לצביעת שיער ביתית, ולבצע את הצביעה בצורה הטובה ביותר.

נתחיל מבחירת הצבע. בחירת צבע לא מתאים עלולה ליצור כתמים שאותם מעצב השיער לא יוכל לתקן בהמשך. אלו הטיפים שלנו:

  • אם ניתן לקנות צבע מקצועי – עדיף. הצבעים המקצועיים לרוב ידידותיים יותר לשיער ונותנים מענה טוב יותר.
  • חשוב לקרוא היטב את ההוראות הרשומות על אריזת הצבע ולהבין איזה חמצן להתאים לו. כל חברה מגדירה אילו אחוזי חמצן עובדים עם הצבעים שלה ומה רמת הכיסוי שעתידה להתקבל. ישנם צבעים שמגיעים עם חמצן מתאים באריזה.
  • מומלץ, במקרים בהם קונים שפופרת צבע בנפרד וחמצן בנפרד, לעבוד עם משקל דיגיטלי ולשמור על היחס הרשום בהוראות ההכנה – בחלק מהצבעים נדרש יחס צבע וחמצן 1:1 ובחלק 1:1.5 או 1:2 (יותר מהחמצן ופחות מהצבע).
  • לנשים עם אלרגיה ל-PPD או רגישות כלשהי לצבעי שיער, מומלץ לקנות צבע ייעודי או לוותר על צביעת השיער הביתית ולהמתין לצביעה במספרה.

את עומדת מול המדף או הקטלוג, ולא יודעת באיזה צבע לבחור? לבחור צבע לצביעת שיער ביתית דורשת מעט תשומת לב. בתור התחלה כדאי לזכור שה"תלתלים" המוצגים בחנות – אותן דוגמאות של צבע השיער – אינם משקפים תוצאות צביעה מדוייקות. כמו כן, כדאי לזכור שקווצות השיער האלה מיוצרות כשיער סינתטי ולרוב מציגות תוצאה שתתתקבל על שיער טבעי בהיר. אז איך בכל זאת ניתן לבחור צבע מתאים?

  • נבחר בצבע שנראה לנו הכי קרוב לשיער הצבוע שלנו. ככל הנראה, לאחר הדהייה הטבעית של הצבע, השיער הצבוע שלנו ייראה שונה מהשיער הטבעי, גם אם בדרך כלל אתן צובעות "לצבע הטבעי" שלכן.
  • לא בטוחות לגבי הגוון? עדיף ללכת על גוון בהיר יותר ממה שנראה לכן ולא על כהה. למה? צבע בהיר תמיד נוכל להכהות לאחר מכן במספרה, אבל אם צבעתן לצבע כהה מדי לא ניתן להבהיר אותו בצביעה רגילה.
  • "השיער שלי שחור" או "אני צובעת לשחור" – משפטים שאנחנו שומעים הרבה מלקוחות חדשות במספרה. לרוב, נשים שחושבות שהן צובעות לשחור (טון 1 בשפה מקצועית), צובעות למעשה לגווני חום כהה (טונים 2-5). לכן, גם במקרה כזה, עדיף לצבוע לחום כהה ולאפשר למעצב השיער להמשיך עם הצבע בו השתמש לפני כן.
  • שיער ישראלי הוא לא שיער אירופאי. השיער של רוב הנשים בישראל מכיל פיגמנטים חבויים בשיער (ניתן לקרוא עוד על כך כאן). הפיגמנטים האלו ייצאו בזמן צביעת השיער. לכן, מי שתבחר צבע "חום" תקבל כנראה גוון חום זהב, או אפילו גוון כתום או אדום בתוצאה הסופית. אם כך, מומלץ לקחת צבעים שהם בגוון טבעי או קר (לעתים קרוי אפור), ולא להתפתות לגווני האגוז, מהגוני וכדומה, המכילים גוונים נחושתיים למיניהם. למעצב השיער יותר קל לחדש גוון נחושתי רצוי מאשר לנטרל גוון שאינו רצוי. חוששת מגוון כתום או אדום? כדאי להימנע מצביעה עצמאית.
  • את לקוחה שלנו ומעוניינת בצבע שלך? מרשם הצבעים שלך רשום אצלנו.  והזמיני עכשיו.

כיסוי שיער השיבה (כיסוי שיער לבן) משתנה מחברה לחברה ומצבע לצבע. מומלץ לקרוא את ההנחיות על הצבע לפני הצביעה, וכמו כן לבדוק את רמת הכיסוי שלו כפי שמוגדרת על ידי היצרן. כדאי לדעת שישנם מקרים של "שיער זכוכית", שהוא שיער לבן עקשן שקשה לכסות אותו ולאטום אותו. במקרים כאלו תישאר שקיפות מסויימת בצבע או שיישארו שיערות לבנות גם לאחר הצביעה. ניתן לצבוע שוב, או (עדיף) להיות סלחניות כלפי הצבע והשיערות הלבנות ולהמתין לצביעה הבאה במספרה – בכל זאת, את הרוב כיסיתן.

יש למרוח את הצבע מהר ככל הניתן מסיום ההכנה שלו, ולהמתין לפי הוראות היצרן. המתנה קצרה מהוראות היצרן עלולה להביא לתוצאה שאינה אטומה ו/או לא מדוייקת.

כדי להסביר לך בדיוק איך לצבוע את השיער בצורה נכונה, כתבנו מאמר ובו שרטוטים המדגימים אפשרויות חלוקה של השיער בצורה נכונה ויעילה. עדיף להיעזר במישהו שיצבע לכן את השיער, אך אם זה לא מתאפשר אנו ממליצים בחום שתיעזרי במידע שפירטנו, לקבל מראה יפה ומחמיא.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

סגירת נגישות