למה לצבוע במספרה?

למה לצבוע במספרה?
למה לצבוע במספרה? נשים רבות מעדיפות לצבוע את השיער בבית ולא במספרה. נכון שצביעת שיער ביתית היא נוחה יותר, זולה יותר, מתבצעת בפרטיות ואפילו מאפשרת לעשות דברים בבית בזמן ההמתנה עם הצבע על הראש. אז למה, עם כל היתרונות האלו, תרצי לצבוע את השיער במספרה?

נשים רבות מעדיפות לצבוע את השיער בבית ולא במספרה. נכון שצביעת שיער ביתית היא נוחה יותר, זולה יותר, מתבצעת בפרטיות ואפילו מאפשרת לעשות דברים בבית בזמן ההמתנה עם הצבע על הראש. אז למה, עם כל היתרונות האלו, תרצי לצבוע את השיער במספרה?

התשובה העיקרית לשאלה הזו היא, שבכל זאת יש דברים שאפשר לבצע אך ורק במספרה, ועל סמך הניסיון של מעצבי שיער מקצועיים. נפרט כאן כמה מהדברים האלה.

למה הכוונה? את לא חייבת להתחיל לצבוע מיד כשמתחיל לצמוח שיער שיבה. לרוב תראי את השיערות הלבנות הרבה לפני שמישהו אחר ישים לב שהן שם. למה? ככה. אנחנו רואים את "הפגמים" בעצמנו יותר מהר ובצורה בולטת יותר מאשר כל אחד אחר. זה נכון גם לאקנה, קמטים ועוד.

מה לעשות אם מעט שיער לבן ממש מפריע לך? הנה מספר פתרונות אפשריים:

  • אם הלבן מרוכז באזור מסויים בשיער, ניתן לצבוע רק את האזור הזה, ולא את כל השיער. צביעת שיער, גם בצבע הכי איכותי, פוגעת בשיער מכיוון שהצבע צריך לחדור לשכבה הפנימית של השיערה. ככל שנדחה את הצביעה, נוכל ליהנות משיער בריא וחזק יותר.
  • אם הלבן מפוזר בצורה אחידה בכל הראש, מה שקרוי גם "מלח פלפל", נוכל להוסיף גוונים שיטשטשו את השיבה (בצבע בהיר מצבע השיער, או אפילו בצבע השיער עצמו).
  • אפשרות נוספת בפיזור שיבה אחיד היא לעשות "שטיפה". צבע שטיפה קרוי באנגלית tone on tone או צבעים שהם semi-permanent או demi-permanent, תלוי בצבע. מדובר בצבעים שעוצמתם חלשה יותר ורובם מבוססים על ציפוי השערה יותר מאשר חדירה לשערה, והם לא נחשבים צבע קבוע. הדהייה שלהם מהירה יותר, אבל הם מעניקים ברק לשיער, מכסים שיבה באופן חלקי, ובמקרים רבים מכילים חומרים המרככים את השיער. הטכנולוגיה משתנה בין הצבעים של החברות השונות. היתרון הוא מראה שיער טבעי בזכות הדהייה של הצבע, שעוזרת למנוע את המראה של "פס שורש" שאנו מקבלים כשהשיער צומח.
  • בצורה דומה לשטיפה, ניתן לצבוע בצבע שאינו אטום לחלוטין. ניתן לעשות זאת גם עם צבע קבוע, והיתרון הוא ששיער השיבה משתלב כמו גוונים בשיער הטבעי.
  • יש מקרים שבהם דווקא להישאר עם שיער לבן בלי לצבוע, ייתן מראה שיקי ואור לפנים. הכל תלוי בצורת הפיזור של שיער השיבה. ועל הכל אנחנו מחליטים יחד, בהסתמך על הניסיון המקצועי שלנו והרצון האישי שלך.

השורה התחתונה היא, שמעצב שיער מנוסה יכול להתאים לך שיטת צביעה שתעזור לדחות את רוטינת צביעת השיער. הטכניקות אותן לומדים מעצבי השיער ומגוון צבעי השיער המקצועיים שבמספרה, עוזרים להתאים לכל לקוחה מה שנכון לה. חלק מהטכניקות שצויינו כאן ניתנות לביצוע רק על ידי מעצבי שיער.

גם במקרים בהם המטרה בצביעת השיער היא גיוון והנאה ממראה חדש, מומלץ לעשות את השינויים במספרה. הדבר נכון גם בשל איכות הצבעים המצויים במספרה והאפשרות של מעצב השיער להעשיר את הצבע בתוספי הגנה הנמכרים למספרות, וגם בשל יכולת מדויקת יותר של התאמת צבע. הנה כמה דוגמאות:

  • בשיער ישנם פיגמנטים חבויים (תוכלי לקרוא על כך עוד כאן). בצביעת שיער, הפיגמנטים האלו יוצאים החוצה. אישה שתרצה לצבוע את השיער לחום, עשויה לקבל פתאום גוון נחושתי-אדמדם. מעצבי השיער עובדים עם מגוון צבעים המאפשרים ניטרול של הגוונים האלו. מעצב שיער שמכיר את הצבעים שלרשותו, יידע לערבב את הצבעים שיעזרו להגיע לגוון בו את מעוניינת. לפעמים אף צריך לערבב מספר צבעים כדי להגיע לתוצאה רצויה.
  • גם בתוך האפשרות להחליף צבע שיער יש מגוון רחב של גוונים, לא פחות ממניפת צבעים לצביעת קירות. למשל צבע שיער אדום יכול להיות אדום-כתום, אדום-אדום, אדום-סגול, אדום-חום. צורת הדהייה של הצבע כמו גם רמת הבוהק והעומק של הצבע, משתנות מגוון לגוון לפי הבחירה שלנו. מעצב השיער יוכל "לכוון" את הצבע לפי הדקויות בהן את מעוניינת.
  • רוצה להיות בלונדינית? פה הסיפור הרבה יותר מורכב. תורה שלמה נפרדת, למעשה. יש הרבה דרכים להגיע לשיער בהיר ו/או בלונדיני. במקרה הזה, כדי לא לקבל שיער כתום או לחילופין לעשות נזק בלתי הפיך לשיער, מומלץ לצבוע במספרה.
  • את בלונדינית ורוצה להכהות את השיער? את מסתכנת בתוצאות שאת ממש לא רוצה לקבל, כמו למשל גוון ירוק… בכל תהליך של שינוי צבע, צריך להבין מה הפיגמנטים החבויים בשיער, ועל אילו צבעים מבוסס הצבע אותו בוחרים.

קשה לתקן צביעת שיער שגויה. חלק מהדברים שאנחנו נתקלים בהם בצביעת שיער ביתית הם כתמים של צביעה (אזורים בהם הצבע כהה יותר), צביעה לא אחידה של השיער (אזורים שלא נצבעו לעומת כאלו שנצבעו מספר פעמים), חוסר אחידות בגוון באזורים שונים בראש ופסים של צביעה בגוונים שונים. בנוסף, צביעה ביתית לא תמיד אוטמת את השיער הלבן אותו רוצים לכסות. תיקון של צביעה ביתית לא נכונה עלול לעלות כסף רב, ובמקרה כזה על הזול תשלמי ביוקר.

רוצה להתייעץ על הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאות שרצית? צרי עמנו קשר עוד היום בווטסאפ 050-6551156 ונשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה ועניין.

כתיבת תגובה

סגירת נגישות