איך לצבוע את השיער בבית?

איך לצבוע את השיער בבית?
איך לצבוע את השיער בבית? החלטת שאת רוצה לצבוע שורשים לבד בבית בפעם הראשונה. קנית צבע (או קיבלת מאיתנו במשלוח), יש לך קערה ומברשת ואת מוכנה – אז איך לצבוע את השיער לבד?

החלטת שאת רוצה לצבוע שורשים לבד בבית בפעם הראשונה. קנית צבע או קיבלת מאיתנו במשלוח, יש לך קערה ומברשת ואת מוכנה – אז איך לצבוע את השיער לבד?

באופן כללי כמעצבי שיער אנו לא תומכים בצביעת שיער ביתית, והסיבות לכך מפורטות במאמר קודם. אבל אם בחרת לקנות צבע לבד, אנו כאן כדי לעזור לך להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

  • מומלץ לצבוע באזור שלא יפריע לך אם יתלכלך, או לפרוש שקיות על הרצפה. בפעמים הראשונות צבע עלול להתיז לצדדים, אז מומלץ להתרחק מקירות.
  • כדאי ללבוש בגדים שלא איכפת להתלכלך ולהכין מראש קליפס או גומייה לאיסוף השיער לאחר הצביעה.
  • לפני הצביעה כדאי למרוח חומר שמנוני על העור הסמוך לקו השיער – קו המצח, האוזניים והעורף, מבלי לעלות על השיער עצמו. וזלין, פרפין או קרם שמנוני יכולים לעשות את העבודה.
  • מומלץ לרכוש מסיר צבע על מנת לנקות שאריות צבע מהעור מאוחר יותר.
  • מומלץ לצבוע עם כפפות, ולהיזהר במיוחד אם יש לק על הציפורניים.
  • כשמערבבים מספר צבעים יש לערבב קודם את הצבע עצמו ואז להוסיף חמצן. יש לערבב היטב עד קבלת מרקם אחיד. מומלץ לערבב באמצעות מקל עץ או פלסטיק.

לאחר ערבוב הצבע, את מוכנה למרוח אותו על השיער. נתחיל מהפרונט – קו המצח והצדעות. כדאי להעמיס צבע באזור הזה, שבדרך כלל קשה לצבע להיתפס בו. במיוחד נשים לב לאזור הצדעות, המסומן בתרשים באדום. החץ הכחול מסמן את כיוון הצביעה.

צביעת שורשים בבית

בשלב שני נחלק את הראש בשביל האמצע. נצבע לפי הכיוונים המסומנים. נבחר צד שאיתו נתחיל ונתקדם כלפי האוזניים בשבילים של חצי ס"מ. בכל שביל נצבע כלפי שני הכיוונים של השביל על מנת לוודא שכיסינו הכל. לאחר מכן נצבע באותה צורה בצד השני.

חלוקת השיער לחצי צביעת שיער בבית  פתיחת שבילים לצביעת שיער בבית

בשלב שלישי נחלק את השיער לחלק קדמי וחלק אחורי. מומלץ לבצע את החלוקה מעט לפני הקודקוד (כלפי החלק הקדמי של הראש). נצבע לשני הצדדים של השביל. את החלק האחורי נחלק בקו האמצע, ונצבע לשני צדדיו של השביל. נצבע את קו המפגש של השיער עם העורף ואחורי האוזניים.

חלוקת הראש לצביעת שיער בבית

מכאן ניתן להתקדם בשתי דרכים – הראשונה היא חלוקת החלק האחורי לשני חצאים וצביעת כל חצי בנפרד. השנייה היא פתיחת שבילים לכל האורך וצביעתם. נפתח שבילים של חצי ס"מ ונצבע לשני הכיוונים.

צביעת שיער אחורי הראש ביתית שבילים  צביעת שורשים אחורי הראש

לאחר סיום הצביעה מומלץ לעסות את הצבע על הקרקפת על מנת לוודא שהצבע פוזר בכל השיער.

שלב ההמתנה בדרך כלל הוא כ-30-45 דקות. מומלץ לבדוק בהוראות מהן המלצות היצרן. טיפים שיעזרו לכן להשיג תוצאה טובה יותר:

  • מומלץ לא לשבת באזור קר (למשל לא מתחת למזגן על קירור)
  • מומלץ להימנע מהרטבת השיער בטווח הזמן שבו יש להמתין עם הצבע
  • אם יש לך גוונים, כדאי לתת למישהו אחר לצבוע לך את השיער על מנת להימנע ממגע של הצבע עם הגוונים
  • אם את צובעת לצבע הדומה לצבע בו את צובעת תמיד, ניתן לאחר חצי שעה לבצע עיסוי של הצבע לכלל השיער כדי לתת מראה אחיד יותר
  • מומלץ להשתמש בשמפו ומסיכה איכותיים לאחר צביעת השיער, להמתין עם המסיכה לפי הוראות היצרן ולאחר מכן לשטוף את השיער במים פושרים על מנת לקבע את הצבע בשיער.
  • מומלץ להשתמש במגבת ייעודית שניתן ללכלך.

לאחר החפיפה ניתן לנקות את העור עם מסיר צבע.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

סגירת נגישות